11-03-2017 - Puigmal per Err
11-03-2017 - Pic de Xemeneies i Montsaliente
11-03-2017

A principis dels noranta vam participar a la Traça Catalana quan es feia en format travessa, aquell any la cursa es va escurçar per mal temps i ens va quedar pendent completar la travessa...

Sortim del Coll de Pimorent a les 7 i amb neu ben dura enfilem cap a la Portella de la Coma d'en Garcia. Cap al Coma d'Or està ben pelat, cap a Besines no hi sobra res. Baixem en direcció a Besines i de seguida a la Jassa de Pedrós comencem a flanquejar a la dreta per aproparnos a la base del Puig Pedrós de Lanós. Tornem a posar pells i remuntem cap al peu del corredor oest. En la vessant oest el sol encara no hi ha tocat, la pujada pel corredor amb neu dura es fa ràpida i agradable. Pugem a la punta sud i ja veiem els propers objectius, l'Estany de Lanós i el Carlit a la quinta forca. Baixada amb neu molt bona sobretot a la part baixa de la pala del Lanós i als tubs del Rec de Fé que ens portarà cap a la presa, el nivell de l'aigua està molt baix i podem passar per l'esquerra de la presa i fer drecera. Remuntem per la dreta del Rec dels Forats direcció al Carlit pasant per l'Estany dels Forats. El sol ja apreta de valent i la neu comença a estar pesada. La pujada pel corredor oest del Carlit es fa encara bastant bé, el sol fa poc que i toca i a més podem seguir les traces de tres esquiadors que ens creuem quan ja baixen. Una mica més amunt de mig corredor ens decantem a la dreta per anar a sortir al coll i carenejant al cim. La travessa que fem és llarga, a dalt del Carlit si està de perles i ens ho agafem amb calma una bona estona. Baixada des de quasi el cim per la canal, amb un petit tram de pedra al principi però que es passa bé, la neu ja es pesadeta però encara es remena bé. Llarga diagonal per l'esquerra de l'Estany Sobirans i remada per la dreta de l'Estany de Trebens. Després de l' Estany de Castellà seguin un torrentet pel mig del bosc que ens portarà per pendents continues fins al llac de les Bulloses. Remuntada final al Mont Llaret i baixada per pistes fins a Les Angles. Travessa llarga però molt recomenable.

Dani, Jaume, Russi, Jaume M. i Miquel

Baixant direcció Besines. Puig Pedrós i corredor oest al centre.

Pujant el corredor amb la Portella d'en Garcia al fons.

Vistes cap a Estany de Lanós i Carlit des de Puigpedrós

Baixant cap a Lanós

Travessant Estany de Lanós

Cara oest del Carlit

Pujant Carlit amb Puigpedrós de Lanós al fons

Vistes cap a les Bulloses. Mont Llaret i Aude al centre

Bulloses i Mont Llaret a sobre.